onsdag 4. januar 2012

Bloggerfeil

I denne oppgaven leste vi en tekst som var skrevet av en jente på 16 år om feil bloggere gjør. Hun listet opp forskjellige egenskaper og handlinger som irriterte eller fikk hun til å ville slutte å lese disse bloggene. Vi skulle bare egentlig lese innlegget og skrive en kommentar her.

Hun nevnte ting som det å skifte skriftmål og dobbeltmoral. Dette er ting jeg kan forstå meg i, for dette er nesten som å skifte personligheter. Det er ikke så mange som setter pris på dette, ihvertfall av de personene jeg kjenner. I en blogg skal det være du som skriver og ikke bruke et slags alias for å kanskje få flere lesere eller kommentarer.

Hun nevner også ting som at folk tror de er "Gossip Girl" og bruker sms-smileys. Dette har jeg litt mer problemer med å forstå. Disse karaktertrekken tror jeg heller tar opp underholdningen i teksten. Du får kanskje litt visuell underholdning også. Noe av det verste hun visste var når folk kommenterte på sin egen blogg, men det er jo kanskje bare for å være høflig eller skape debatt.

Alt i alt syntes jeg at innlegget var bra, men det finnes kanskje litt bedre ting å irritere seg på en sms-smileys og det at personen er litt "Gossip Girl". Kanskje jeg bare skal hive inn en smiley for moro skyld da ;)

Kilde: http://kammi.bligg.no/blogg.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar